گزارش CNN با تکنولوژی هولوگرام




کسانی که دیشب اخبار انتخابات آمریکا را از شبکه CNN دنبال میکردند، با صحنه جالبی مواجه شدند که در آن گزارشگر به صورت سه بعدی در از شیکاگو در استودیو نیویورک حاضر شد و به ایراد گزارش خود پرداخت.گزارش اصلی را میتوانید از اینجا و اینجا ببینید. یکسری از عکسهای مربوطه نیزدر این آدرس قابل مشاهده است. در این گزارش زنده حدود 35دوربین با کیفیت بالا HD تصاویر را از استودیو شیکاگو به استودیو نیویورک ارسال میکردند. و بیست رایانه وظیفه پردازش داده ها را بر عهده داشته اند.
البته بعضی شبکه ها این کار را تنها یک ادعا دانسته اند. به عنوان مثال شبکه سی بی سی کانادا در مصاحبه با یک استاد دانشگاه اعلام کرده که تصاویر فوق به نظر واقعی نیست و جسم سه بعدی در فضای واقعی استودیو بوجود نیامده بلکه بر روی صفحه تلویزیونی به صورت مجازی ایجاد شده است. اگر فیلم cnn را مشاهده کنید میبینید که حرکت دوربین بسیار محدود و تعریف شده است. که این ادعا را تقویت می کند. مشروح گزارش را اینجا ببینید.
به نظرم نفس این کار، جالب است و باز هم میتوان دید که رویاهای فیلم ها و کناب های علمی تخیلی ، راهنمایی برای پیشرفت برخی تکنولوژی ها می گردد. جنگهای ستاره ای را که یادتان هست؟


0 پیام:

ارسال یک نظر

از اینکه با ارایه نظر ، همفکری میکنی ممنونم.