طراحی با رعايت كليه شئون اسلامي!

محسني -معاون اجرايي شركت پرستيژلند ايران- افزود: درمجموعه سيتي سنتر اصفهان هتل پنج ستاره با استانداردهاي هفت ستاره، هايپرماركت، مجموعه سينمايي باآخرين تكنولوژي روز دنيا(‪،(IMAX‬ بزرگترين شهربازي سرپوشيده خاورميانه با ‪ ۳۴/۵‬هزار متر مربع‌مساحت ، ‪۷۵۰‬ فروشگاه مارك دار معروف ايران و جهان، رستوانهاي ملل، فود كورت، سالنهاي نمايش و گالري‌هاي هنري با رعايت كليه شئون اسلامي ايجاد مي‌شود.(تاکید از من)

خبر به احداث یک مجموعه شهری در اصفهان بر میگردد. اما نکته جالب آن تاکید معاون اجرایی شرکت مربوطه بر رعایت کلیه شئون اسلامی است. از دو منظر میتوان به این تاکید پرداخت.
یک اینکه در طراحی ، رعایت شئون اسلامی لحاظ شده است که برای من قابل فهم نیست. اگر منظور توجه به ارزشهای اسلامی است ، میتوان در مورد آن بحث نمود و اینکه تا چه میزان در چنین مجموعه ای میتوان به آن پرداخت ، اما استفاده از کلمه رعایت شئون اسلامی به نظر میرسد بیشتر مقوله ای رفتاری است تا مساله طراحی.
دوم اینکه ، با توجه به مقام کسی که مورد مصاحبه قرارگرفته ، مدیر اجرایی، و خبرگزاری که مصاحبه کرده است، ایرنا، نگرانی بیشتر از عدم اجرای پروژه و بهانه تراشی از مجموعه فوق است. به همین دلیل از حالا بر روی رعایت شئون اسلامی تاکید میشود تا خدایی نکرده در آینده اجرای پروژه با بهانه گیری و ایجاد حساسیت بر روی این موضوع ، با مشکل مواجه نشود.

به نظر میرسد رعایت کلیه شئون اسلامی بخش مهمی از تحقق پذیری پروژه های مقیاس شهری امروز ایران است!



0 پیام:

ارسال یک نظر

از اینکه با ارایه نظر ، همفکری میکنی ممنونم.