المپیک 2008 وپرچم آبی و سفید و قرمز ایران


دیشب مراسم افتتاحیه المپیک برگزار شد. مراسمی زیبا و با هماهنگی فوق العاده . در مراسم رژه ورزشکاران، سعی شده بود لباس های ملی و سنتی هر کشور نمود داشته باشد هرچند بعضی از آنها آدم را یاد قبایل آدمخوار می انداخت. ار طرف دیگر در انتخاب طرح و رنگ لباس و هماهنگی آن با رنگهای پرچم ملی هر کشور ، دقت شده بود. اینجا بود که تیم ایران وارد شد. همانطور که در تصویر میبینید رنگ سبز جوادی لباسهای ایرانیان به قدری در چشم بود که در سایت های خبری برای کم کردن و بهتر کردن رنگ لباس، میزان شدت نور سبز را در تصویر کاهش دادند به طوریکه رنگ سبز پرچم ایران به آبی تبدیل شده است. اگر همین زحمت بهتر کردن رنگ را موقع طراحی و انتخاب پارچه در ایران می کشیدند، نیازی نبود پرچم ایران را با رنگ آبی در مراسم رژه ببینیم!

2 پیام:

ناشناس گفت...

به نظرم خيلي يكطرفه قضاوت كردي.. من هميشه و تو تمام المپيكهايي كه يادم هست،‌ حالم از لباس ايران بهم مي خورد ولي اين بار واقعا آبرو داري كردن..!! وانگهي، روزنامه "المپيا" چاپ پكن هم تيم ايران و چند تيم ديگه رو تحسين كرده..!!

Mehraz گفت...

ناشناس عزیز ، شاید در سلیقه تفاوت وجود داشته باشه. در تصویری که مربوط به سایت یاهو هست رنگ سبز پرچم ایران عوض شده و مایل به آبی شده است در حالیکه در اصل این رنگ پرچم نیست . حرف من این بود که چرا رنگ سبز لباس باید طوری انتخاب شود که در تصویر خبری با اصلاح رنگ آن ، رنگ پرچم عوض شود.

ارسال یک نظر

از اینکه با ارایه نظر ، همفکری میکنی ممنونم.