خواندن بی دردسر متن فارسی در گوگل ریدر - گودر

این روزها حجم اخبار و مطالب مرتبط با ایران و مسایل مربوط به آن بسیار زیاد شده وابزارهایی مانند گوگل ریدر برای مرور لیست بلند بالایی از سایتها و وبلاگ های به روز شده ، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
یکی از مشکلاتی که در استفاده از گوگل ریدر داشتم، نامناسب بودن فونت فارسی آن بود. اگر چه عمده وبلاگها و سایتها از فونت تاهوما (مانند فونتی که این مطالب با آن نوشته شده است) استفاده می کنند اما تعدادی از وبلاگها از فونتهای دیگری که بعضی وقتها خیلی ریز هم هستند استفاده می کنند که خواندن آن در گوگل ریدر بسیار دشوار است. متاسفانه در گوگل ریدر بخشی برای تغییر فونت وجود ندارد و نمیتوان نوع فونت یا اندازه مطالب آن را تغییر داد. بعد از کمی جستجو بر روی اینترنت راه حل جالبی را پیدا کردم که با کمی تغییر برای مطالب فارسی هم قابل استفاده است.
اگر از فایرفاکس برای مرور مطالب جدید در گوگل ریدر استفاده می کنید، این راه حل را باری حل این مشکل به شما پیشنهاد میکنم:
1- به سایت add ons for firefox بروید و افزونه Stylish را نصب کنید.

Stylish add ons for Firefox
لینک افزونه

توسط این افزونه می توانید قالب CSS سایتهای مختلف را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال در مورد گوگل ریدر میتوانید نوع فونت ، رنگ آن و رنگ زمینه را تعیین کنید حتی میتوانید برخی از اجزای صفحه گوگل ریدر را حذف کنید.

2- پس از نصب افزونه پنجره های فایرفاکس را بسته و دوباره باز کنید. حالا علامت کوچکی را در نوار پایین صفحه به شکل S مشاهده میکنید.
3- حالا به این آدرس : Google Reader Enhanced Farsi v.1.00 رفته و این افزونه را نصب کنید. از مستطیل سبز رنگ سمت راست گزینه Install with Stylish را انتخاب کنید

در پنجره باز شده گزینه Install را انتخاب کنید تا این سبک نگارش به قالبهای افزونه stylish اضافه شود.
و پایان.
حالا با گوگل ریدر راحت تر متن های فارسی را بخوانید.
چنانچه در مورد این افزونه یا استفاده از آن یا نصب آن سوال داشتید، همینجا پیام بگذارید.

0 پیام:

ارسال یک نظر

از اینکه با ارایه نظر ، همفکری میکنی ممنونم.