انتخابات 88 - ویرایش دوم

فردا روز انتخابات است. شاید انتخابات امسال از نظر وسعت و فراگیری قابل مقایسه با گذشته نباشد. نوع بحثها و مناظره ها ، راه پیمایی های خیابانی و کارهای گروهی آن را از بقیه اسلاف خود متمایز میکند.
استفاده وسیع از ابزار web 2.0 در این انتخابات از قبیل facebook twitter weblog در کنار youtube و همینطور sms از نقطه های شاخص و بی بدیل این انتخابات است. البته در این میان ستاد موسوی و کروبی به صورت خیلی موثر از این امکانات استفاده کردند ولی در مقابل ستاد احمدی نژاد از همان روشهای سنتی پیشین استفاده کرد. اثر این ابزار و امکانات در گسترش سریع اخبار و اطلاعات بسیار موثر بوده است. دیگر تنها یک کانال برای اطلاع رسانی وجود ندارد و کانالهای مختلف هرچند در برخی موارد ضد و نقیض ، آخرین خبرها را به سرعت منتشر می کنند.
یکی از بی نظیرترین لحظات تاریخی را شاهد هستیم.دورانی که اطلاعات ، فیلم و عکس به سرعت و در همه جا منتشر می شوند. اگر به عکسها دقت کنید در هر بخشی دوربین ها و موبایلها برای ثبت لحظات بالا گرفته شده است. لحظه هایی که به سرعت در اینترنت پخش و تحلیل می شوند. نوع شعار ها و sms ها هم بسیار متنوع و گسترده است و کاش کسی این شعارها و مطالب را جمع کند.

مرتبط:
- مقاله واشنگتن پست در مورد سنت و اینترنت در انتخابات ایران
- ستاد من : پرتال طرفداران موسوی
- صفحه توییتر کرباسچی
- گروه میرحسین موسوی در فیس بوک Facebook

0 پیام:

ارسال یک نظر

از اینکه با ارایه نظر ، همفکری میکنی ممنونم.